صف انتظار بیماران در داروخانه ۱۳ آبان از امروز نصف می‌شود-راهبرد معاصر

صف انتظار بیماران در داروخانه ۱۳ آبان از امروز نصف می‌شود

خدمت‌رسانی به بیماران در طبقه دوم داروخانه شبانه‌روزی ۱۳ آبان از امروز به صورت آزمایشی آغاز شده است تا صف انتظار برای خرید دارو در این داروخانه به نصف کاهش یابد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۱ - ۳۱ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 21
کد خبر: ۲۵۰۷۹۶

به گزارش راهبرد معاصر، داروخانه 13 آبان یکی از پرمراجعه‌ترین داروخانه‌های پایتخت است و کمتر بیمار خاص و صعب‌العلاجی وجود دارد که آن را نشناسد و تا به حال یک‌بار از این داروخانه داروهای خود را خریداری نکرده باشد.

 

با توجه به حجم بالای مراجعات به این داروخانه، کیفیت ارائه خدمات به بیماران و کاهش مدت زمان دسترسی بیماران به دارو، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

 

سال گذشته بود که ساختمان جدید داروخانه 13 آبان در خیابان خردمند شمالی افتتاح شد که میزان شلوغی این داروخانه را تا حد بسیار زیادی کاهش داد؛ در ادامه تسهیل روند خدمت‌رسانی به بیماران به‌ویژه بیماران خاص، سه طبقه جدید نیز در دست افتتاح قرار گرفته است تا فضای فیزیکی خدمت‌رسانی به بیماران را افزایش دهد.

 

از امروز خدمت‌رسانی در طبقه دوم داروخانه شبانه‌روزی 13 آبان نیز به صورت آزمایشی آغاز شده است تا مدت زمان دسترسی بیماران به دارو، تا حد بسیار زیادی کاهش یابد.

 

دکتر صیاد محمدی؛ رئیس داروخانه 13 آبان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به ساخت 3 طبقه جدید در ساختمان داروخانه 13 آبان اظهار کرد: طبقه دوم داروخانه از امروز به صورت آزمایشی، ارائه خدمت به بیماران را آغاز کرده است. در این طبقه، همان خدمات طبقه نخست داروخانه ارائه می‌شود و راه‌اندازی این طبقه، در راستای کاهش مدت زمان حضور بیماران در داروخانه برای خرید دارو خواهد بود.

 

وی افزود: در بخش جدید، 5 داروساز، 8 گیشه پذیرش، یک گیشه آرایشی ـ بهداشتی، کلینیک مراقبت‌های دارو درمانی و قسمتی برای نوبت‌دهی الکترونیک و خدمات دوراپزشکی ایجاد شده است.

 

وی ادامه داد:‌ میزان معطلی بیماران برای دریافت دارو به عوامل مختلف از جمله نیاز به تشکیل پرونده، بیمه‌های تکمیلی و ... مربوط است اما به طور کلی می‌توان گفت که مدت زمان معطلی بیماران با راه اندازی بخش جدید داروخانه، به طور میانگین به 5 تا 10 دقیقه کاهش خواهد یافت.

 

فراهم شدن امکان بارگذاری نسخه توسط بیماران بدون مراجعه حضوری

محمدی تصریح کرد: با راه‌اندازی طبقه جدید، امکان افزایش سطح خدمات در داروخانه بیشتر فراهم می‌شود و در این راستا با راه‌اندازی بخش الکترونیک و دوراپزشکی، در وهله اول بیمه‌شدگان بیمه دی و به تدریج سایر بیمه‌شدگان در آینده نزدیک خواهند توانست نسخ خود را از راه دور و بدون نیاز به مراجعه حضوری به داروخانه، در سامانه داروخانه بارگذاری کنند و در ساعاتی که از قبل مشخص می‌شود فقط برای تحویل گرفتن دارو به داروخانه مراجعه کنند.

 

خدمات تأیید بیمه‌ای داروها به ساختمان داروخانه 13 آبان منتقل می‌شود

رئیس داروخانه 13 آبان با اعلام این که دو طبقه دیگر نیز در دست ساخت قرار دارد که تا هفته‌های آینده به بهره‌برداری خواهد رسید، بیان کرد:‌ مقرر شده طبقه سوم داروخانه نیز به بخش تأیید نسخ بیمه‌ای اختصاص داده شود تا همه امور مربوط به تأیید نسخ بیمه‌ای در داخل همین ساختمان انجام شود. درعین حال رایزنی‌ها با سازمان‌های بیمه‌گر برای افزایش ساعات تأیید بیمه‌‌ای در حال انجام است تا بتوان برای افزایش رفاه حال بیماران، در ساعات بیشتری از روز خدمات لازم را به بیماران را ارائه کرد.

 

وی با اشاره به در دست ساخت بودن سالن آمفی‌تئاتر در طبقه چهارم داروخانه 13 آبان گفت: به‌زودی در طبقه بالای ساختمان داروخانه، سالن کنفرانسی ساخته می‌شود تا امکان ارائه آموزش‌های ضمن خدمت و برگزاری جلسات هم‌اندیشی برای داروسازان، تکنسین‌ها و دانشجویان داروسازی در زمینه‌های مختلف فراهم شود.

 

به گزارش تسنیم، برآوردهای مسئولان داروخانه حاکی از آن است که با راه‌اندازی بخش‌های جدید داروخانه 13 آبان، صف انتظار برای خرید دارو در این داروخانه به نصف مدت زمان قبلی، کاهش می‌یابد./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده